Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía-Huidobro, Rosario
dc.date.accessioned2019-12-01T14:40:04Z
dc.date.available2019-12-01T14:40:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationGarcía-Huidobro, R. (2017). El lugar del no saber en la enseñanza de las artes visuales. [online] Ojs.uv.es. Disponible en: https://ojs.uv.es/index.php/eari/article/view/9272/10170 [Recuperado 27 Oct. 2019].es_MX
dc.identifier.issn1695-8403 / e-ISSN: 2254-7592
dc.identifier.urihttp://observatoriocultural.udgvirtual.udg.mx/repositorio/handle/123456789/904
dc.description.abstractThis paper reflects the importance of the not knowing as a necessary knowledge to be and do in teaching. A way of being in the classroom and of positioning oneself as teachers that allows the practice of error, uncertainty, fragility and vulnerability to pedagogical situations that enrich teaching, because they allow learning to occur from the place of surprise, research and mediation, where the others take a fundamental place. Through various accounts of the participants of this study, four ways of understanding the not knowing in the teaching of the visual arts are reflected, as they show a way of teaching that is linked to the political subjectivity of knowledge.es_MX
dc.language.isoeses_MX
dc.publisherEARI Educación Artística Revista de Investigaciónes_MX
dc.publisherEARI Educación Artística Revista de Investigaciónes_MX
dc.publisherEARI Educación Artística Revista de Investigaciónes_MX
dc.subjectEducación artísticaes_MX
dc.titleEl lugar del no saber en la enseñanza de las artes visualeses_MX
dc.typeArtículo de revista científica indexadaes_MX
dc.countryeses_MX
dc.contributor.universityUniversidad de Barcelonaes_MX
dc.publication.typeLibro científicoes_MX
dc.publication.magazineCientífica arbitrada indexadaes_MX


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Desarrollo artístico
    Recursos informativos cuyas temáticas están relacionados con teorías, metodologías, experiencias y casos de desarrollo, mediación, promoción y creación artística.

Show simple item record