Search
Now showing items 1-5 of 5
La educación artística como eje transformador de inclusión social en adolescentes colombianos
(2do Congreso Latinoamericano de Gestión Cultural, 2017-10)
Esta investigación se concibió como una estrategia apoyada por el Ministerio de Cultura Colombiano con el proyecto denominado “Programa artístico de restauración Social (PARES)”, realizado en el Municipio de Piedecuesta ...
Repensando nuestros posicionamientos como profesoras de arte dentro de un escenario de cambios
(EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
This article rescues some ideas that for us, as art teachers, are relevant when facing the art teaching in the current Chilean education. These ideas emerge from some of the contributions share during the seminar "Dialogues ...
El Museo Escolar como entorno inclusivo en la Educación Artística
(EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
This paper presents an investigation of the School Museum as an inclusive environment for education, a study based on the experience of the Private Management Education Center "Los Laureles" of Paraguay in the city of ...
El lugar del no saber en la enseñanza de las artes visuales
(EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
This paper reflects the importance of the not knowing as a necessary knowledge to be and do in teaching. A way of being in the classroom and of positioning oneself as teachers that allows the practice of error, uncertainty, ...
Arte y acción social en prisiones. Diseñando un taller permanente, primeras experiencias.
(EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
The Artistic Expression Workshop, held in the Madrid IV penitentiary centre in the Madrid town of Navalcarnero, is a community-based art and artistic education project carried out by voluntary students of the Fine Arts ...