Now showing items 38-57 of 57

  • La gamificación como recurso didáctico en la enseñanza del diseño 

    Parra, Ester; Torres, Mariano (eari educación artística revista de investigacióneari educación artística revista de investigacióneari educación artística revista de investigación, 2018)
    This article suggests an approach to the role of play in the teaching of design studies. It describes in particular the experiences using gamification as a valuable training asset for graphic design students of the ...
  • Guía práctica para un Chile film friendly 

    Emden, T , Rose, J, Zylberberg, J, Alemparte, R (Consejo Nacional de la Cultura y las Artes, 2014)
    El manual está concebido como una herramienta que presenta, de manera sistematizada y descriptiva, las exigencias operacionales para quienes ofrecen servicios relacionados con producciones audiovisuales a municipios, ...
  • El ICDAC: los trabajos y los días. Los procesos de la investigación y propuestas del ICDAC 

    Raggi, Adriana; Martínez, Benjamín J. M.; Rossette, María del Carmen; Gámez, María Luisa (eari educación artística revista de investigacióneari educación artística revista de investigacióneari educación artística revista de investigación, 2018)
    The research group ICDAC (Critical Interventions from Contemporary Art), consists of: Adriana Raggi Lucio (coordinator) and members Angélica Jarumi Dávila López, Benjamín J.M. Martínez Castañeda, María del Carmen Rossette ...
  • Impacto de las aulas de creación en el nivel medio superior: el caso ITESO 

    González García, Javier (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2016)
    This article presents an ethnographic analysis of the impact of classrooms and workshops of artistic creation and Higher Education. For it is analyzed in depth the case of the network of classrooms and art workshops Cultural ...
  • Intercambios gestuales: cuerpo y diversidad en el arte. Reflexiones desde el proceso de un laboratorio de creación 

    Bocanegra, Melvy; Castillo, Diana; Garzón, Marcela; Romero, Mónica Marcell (2015)
    As an artists collective we have participate in the National Program of Visual Arts Creation Laboratories in Colombia for seven consecutive years. These are non-formal educational spaces spaces to exchange knowledge and ...
  • Laboratorio de museología en una escuela de arte en Cabo Verde. Pescar en mar abierto 

    Rainho, Rita (2016)
    This article emerges from the pedagogical context around the conceptualisation and first stage of implementation of the Museu da Pesca (Fishing Museum) in Cape Verde, an archipelago in the Atlantic Ocean. M_EIA, University ...
  • El lugar del no saber en la enseñanza de las artes visuales 

    García-Huidobro, Rosario (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
    This paper reflects the importance of the not knowing as a necessary knowledge to be and do in teaching. A way of being in the classroom and of positioning oneself as teachers that allows the practice of error, uncertainty, ...
  • “El malo de la película” Estudio de las principales figuras malvadas en la colección cinematográfica clásicos Disney 

    Monleón, Vicente (eari educación artística revista de investigacióneari educación artística revista de investigacióneari educación artística revista de investigación, 2018)
    The Visual Culture is a powerful transmitter element of ideas, values, prejudices, etc., that goes unabashedly in people, often unconsciously. For example, the films that children consume are a defining component of the ...
  • Manual para la animación artístico-cultural 

    Consejo Nacional de la Cultura y las Artes (CNCA) Chile (Consejo Nacional de la Cultura y las Artes (Chile) y Fundación ideas, 2008)
    El Manual para la Animación Artístico Cultural, habla de cómo una política pública hace camino al andar en y con los ciudadanos y ciudadanas. Habla también, de cómo, desde un enfoque de derechos, la animación ...
  • Un marco teórico inclusivo. Teoría de los Marcos de género 

    García Ferrando, Urko Álex (2015)
    The article exposed here analyzes the political distribution of precariousness and violence, wich is carried out dependant on social rules operating in a restrictive way. This article emphasizes the gravity of the problems ...
  • El Museo Escolar como entorno inclusivo en la Educación Artística 

    Bajac, Ana María Montserrat (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
    This paper presents an investigation of the School Museum as an inclusive environment for education, a study based on the experience of the Private Management Education Center "Los Laureles" of Paraguay in the city of ...
  • Museos y modelos de comunicación 

    Vinent Cárdenas, Maria; Martín Piñol, Carolina; Gustems Carnicer, Josep (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2015)
    Communication is one of the key elements in the museum and that relates to its educational capacity, presence and impact in an area. Communication is pre-visit and exerts a major complaint and informs the interest of ...
  • 'Paisajes del yo': Simbiosis sensible del cuerpo, espacio y luz en el aula de infantil 

    Mesías-Lema, José María; Sánchez Paz, Carlota (eari educación artística revista de investigacióneari educación artística revista de investigacióneari educación artística revista de investigación, 2018)
    This paper develops an arts-based educational research about the identity within the early years of life through workshops that allow to live aesthetic experiences. The starting point is the intencional relationships between ...
  • ¿Qué es la mediación artística? Un estado del arte de un debate en curso 

    Peters, Tomás (2019)
    El propósito de este artículo es presentar un estado del arte de la noción de mediación artística. Por medio de una revisión histórica y bibliográfica del concepto de mediación se abordan las principales dimensiones teóricas ...
  • Los recursos tecnológicos y su apropiación en la asignatura de Artes (Música) en Secundaria 

    Sánchez González, Israel; Gómez Zermeño, Marcela Georgina; Pintor Chávez, María Manuela (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2015)
    In Mexico the current plan of study of secondary school contains in tis pedagogical principles the use of audiovisual and multimedia resources along with the internet to strengthen the teaching processes and knowledge of ...
  • Relaciones del Arte de Internet con la Cultura Libre. 

    Escaño, Carlos (2015)
    How are define Internet art practices contextualized in free culture? This is the question to respond on this pages. The correlation between art Internet and proposals developed from environments of free culture can be ...
  • Repensando nuestros posicionamientos como profesoras de arte dentro de un escenario de cambios 

    Carrasco, Sara Victoria; García-Huidobro, Rosario (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
    This article rescues some ideas that for us, as art teachers, are relevant when facing the art teaching in the current Chilean education. These ideas emerge from some of the contributions share during the seminar "Dialogues ...
  • Las residencias para escritores: Apuntes para su implementación 

    Jurado Velasco, Rodrigo Geovanny (2019)
    Las ciudades atraviesan cambios que requieren respuestas de adaptación puntuales. Esta es una oportunidad para que la producción cultural ayude a que las ciudades resuelvan sus problemas de manera creativa. Es el caso de ...
  • La sensorialidad como estrategia para la educación patrimonial en el aula de educación infantil 

    Gómez, Carmen (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2016)
    This article aims to give value to the sensory activity as a strategy for heritage education in the classroom child. After a first part of theoretical review, the article seeks to demonstrate, through an educational purpose ...
  • Sustentabilidad económica de un teatro menor latinoamericano 

    Marina, Heloisa (2019)
    El objetivo de este artículo fue analizar modos de producción y desarrollo teatral buscando, a través de este análisis, responder a la pregunta: ¿cómo pensar la sustentabilidad económica de un teatro menor latinoamericano? ...