Now showing items 21-40 of 62

  • Intercambios gestuales: cuerpo y diversidad en el arte. Reflexiones desde el proceso de un laboratorio de creación 

    Bocanegra, Melvy; Castillo, Diana; Garzón, Marcela; Romero, Mónica Marcell (2015)
    As an artists collective we have participate in the National Program of Visual Arts Creation Laboratories in Colombia for seven consecutive years. These are non-formal educational spaces spaces to exchange knowledge and ...
  • Cruces y encuentros entre investigadoras. Preguntarse sobre diversidad desde la posición social como mujer. 

    Aberasturi, Estibaliz; Guerra Guezuraga, Regina (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2015)
    The following article explores the construction of identity that are formed in relation to the process of teaching and learningin in educational and specifically in artistic education. The article shows a crossing ...
  • Un marco teórico inclusivo. Teoría de los Marcos de género 

    García Ferrando, Urko Álex (2015)
    The article exposed here analyzes the political distribution of precariousness and violence, wich is carried out dependant on social rules operating in a restrictive way. This article emphasizes the gravity of the problems ...
  • Relaciones del Arte de Internet con la Cultura Libre. 

    Escaño, Carlos (2015)
    How are define Internet art practices contextualized in free culture? This is the question to respond on this pages. The correlation between art Internet and proposals developed from environments of free culture can be ...
  • Diario de una mirada interrogante 

    Cabrera, Ramón (2015)
    From a career spanning overtwo decades in research both education through art as art itself, the episteme in which such decursos its, centered between two founding of relationality are argued.
  • Cuaderno 6. Acciona. Programa de Fomento al Arte en la Educación 

    Consejo Nacional de la Cultura y las Artes (Consejo Nacional de la Cultura y las Artes, 2016)
    Aportar al mejoramiento de la calidad de la educación a través del desarrollo de la creatividad y de capacidades socio-afectivas de estudiantes pertenecientes a establecimientos educacionales públicos y con un índice de ...
  • Laboratorio de museología en una escuela de arte en Cabo Verde. Pescar en mar abierto 

    Rainho, Rita (2016)
    This article emerges from the pedagogical context around the conceptualisation and first stage of implementation of the Museu da Pesca (Fishing Museum) in Cape Verde, an archipelago in the Atlantic Ocean. M_EIA, University ...
  • ARTikertuz, ¿qué conocimiento generamos a partir de la relación pedagógica entre profesorado? 

    Aberasturi, Estíbaliz; Correa, Jose Miguel; Guerra, Regina (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2016)
    This article is based on the experience that the research group Elkariketuz carried out at the meetings of the project U.P.V. ARTikertuz. In it, it seeks to investigate the knowledge generated in the sessions where the ...
  • Impacto de las aulas de creación en el nivel medio superior: el caso ITESO 

    González García, Javier (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2016)
    This article presents an ethnographic analysis of the impact of classrooms and workshops of artistic creation and Higher Education. For it is analyzed in depth the case of the network of classrooms and art workshops Cultural ...
  • Continuar o romper. El foro como manera de discutir las preconcepciones de enseñanza de los estudiantes de maestro 

    Paredes, Joaquín; Sánchez-Antolín, Pablo; Tello, Inmaculada (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2016)
    Technology adds spaces where pedagogical rapport occurs. Some issues at university, as reflective process about preconceptions, add complexity to analize a critical activity in teacher education. Also, to think simultaneously ...
  • Los bienes culturales como patrimonio educativo 

    Panciroli, Chiara (2016)
    More and more Heritage and the places that host, treasure and exhibit it, - with a specific reference to museums - play a crucial role, above all in the educational sphere. A function indeed that has been developing and ...
  • Arte y Educación: Espacios comunes. Reflexiones en torno a la práctica artística Mapa dels desitjos 

    Vidagañ, Maria; Soria, Verónica; Lozano, Neus (2016)
    The following paper aims to identify possible common spaces between art and education, departing from the art project Mapa dels Desitjos1 (Map of Wishes), by the collective Cràter. The project took place in the framework ...
  • La sensorialidad como estrategia para la educación patrimonial en el aula de educación infantil 

    Gómez, Carmen (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2016)
    This article aims to give value to the sensory activity as a strategy for heritage education in the classroom child. After a first part of theoretical review, the article seeks to demonstrate, through an educational purpose ...
  • Compartir experiencias en el proceso de desarrollo de la Tesis Doctoral, sentirse acompañada 

    Altuna, María; Becerra, Laia; De Juan, Ainhoa (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2016)
    In this paper are presented the reflections of three PhD students in a different stage of the process. The reflections are about the moments experienced during the course of their PhD until now trying to emphasize the ...
  • Repensando nuestros posicionamientos como profesoras de arte dentro de un escenario de cambios 

    Carrasco, Sara Victoria; García-Huidobro, Rosario (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
    This article rescues some ideas that for us, as art teachers, are relevant when facing the art teaching in the current Chilean education. These ideas emerge from some of the contributions share during the seminar "Dialogues ...
  • El desvelamiento de las estructuras de significación del alumnado de Arte 

    Castro, Elke (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
    We live in a society that increasingly often uses visual language and image as a system of representation and interaction. Thus the imaginary system becomes of vital importance in the communication processes. The school ...
  • El Museo Escolar como entorno inclusivo en la Educación Artística 

    Bajac, Ana María Montserrat (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
    This paper presents an investigation of the School Museum as an inclusive environment for education, a study based on the experience of the Private Management Education Center "Los Laureles" of Paraguay in the city of ...
  • Diálogos y otras ausencias a través de la obra de Pepe Espaliú 

    Braza, Alba; Noguerol, Luis (EARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de InvestigaciónEARI Educación Artística Revista de Investigación, 2017)
    The present article is focused on the didactic workshop Dialogs and other absences throughout the Pepe Espaliú work performed in the IVAM museum motivated in the exposition dedicated to the artist Pep Espaliú. The ...
  • ¿Artista educador o Educador artista? El límite difuso del rol social 

    Abara, Josefina (2017)
    This article arises from a personal experience and reflection as an artist and professor in formation, which considers the cultural and educational crisis as the context where artistic and educationalsystemdeploys, and ...